On ollut mielessä fiksata tämä asuntovaunun ovi, joka jäi silloin ihan alkuperäisessä remontissa vielä tekemättä. Siitä pitäisi eristeet uusia ja kovalevyt vaihtaa, kun ovat ihan kupruilla ja muutenkin koko ovi vähän retkottaa. Asia on vaivannut mieltä kovasti tässä vuosien varrella ja sen sijaan, että tämä kesä olisi se, jolloin ovi vihdoin rempataan maalasinkin sen vaan siistimmäksi ja askartelin siihen naulakon, koska totesin, että nyt kun ilmat on suotuisat pitää nautiskella eikä suorittaa.
Sen verran meni säätämiseksi kyllä, että ensin tein ihan liian romuluisen naulakon tuohon ja piti muuttaa suunnitelmaa lennosta vähän kevyemmäksi, jotta se ei tuossa oven käyttöä tai silmiä mitenkän häiritse. Tämä uusi versio syntyi ihan vaan rimasta ja pienistä puutapeista ja maalasin sen samalla värillä, kun ovenkin niin on mielestäni just sopivan huomaamaton tuossa, mutta ah - niin näppärä käyttää.
Myös tuota siattomilta pääsy kielletty -kylttiä pohdin hetken, että ottaisinko pois, mutta sitten iski joku taikausko tai mikälie ja päätin jättää siihen, se kun on siinä ihan koko ajan ollut, kun vaunu on minulla liikennekäytössä liikkunut. Se on ihan hauska kuriositeetti tuossa ja herättää aina sen pienen hörähdyksen ihmisissä, kun älyävät, että mitä siitä on peitetty. Alunperin peitin siitä tuon a:n vain siksi, kun kuulosti niin kovin jyrkältä tuo kielto muuten.
Nyt on hyvä paikka pyyhkeille kuivua vaunureissuilla kierrellessä ja ovi näyttää siistimmältä silmiini, kun kaikki kolhut ja klompsut on maalattu piiloon.
Koko vaunun ulkopinta alkaa taas kesiä maalejaan irti ja sekös minua ärsyttää, kun se jo kahdesti on tässä vuosien varrella hiottu ja maalattu uusiksi. Mutta, koskapa ei nuo kuluttajamaalit enää tähän ulkona säilyteltävään koppiin tehoa täytyy alkaa suunnitella, että josko sen sitten ihan automaaleilla jossain kohti hoitelisi. Se vain vaatisi vaan pintojen puhalluksen ensin puhtaiksi kaikista vanhoista maalinjämistä ja se on kyllä ihan liian stressaava ajatus tänä kesänä mietittäväksi. Minulle viime kesänä yksi kiva setä tokaisi, että pitäähän se näin vanhassa ikäkin näkyä, niin annetaan näkyä nyt sitten. Eihän se omakaan naama nyt niin sileä enää ole. ;-)
Been planning to fix this door to my caravan with new insulations and hardboards but instead just painted it over an made a small coat rack on it. It is so much nicer now and I don't have to think about renovating it all the time and can focus on upcoming camping summer instead.



















































