perjantai 29. tammikuuta 2016

Inspiroivia ja ihania kirppislöytöjä

Käytiin siskon kanssa maanantaina aikaa tappamassa kirppisturneella hämeen suunnalla ja matka ei ollut taaskaan minulle turha. Rahaa paloi, mutta hyvien löytöjen kanssa ja oikein tyytyväisenä kotiin tulin. Listaan tähän reissun kolme suosikkilöytöäni ostopaikkoineen ja hintoineen.

Ensinnä poikettiin Lahdessa Kirpputori Kisällissä. Olin jo aiemmin bongannut tämän söpön vanhan emalivalaisimen heidän instagramistaan ja kun näin sen luonnossa olin suorilta myyty. Vaikken yhtään tiedä minne tämä kotonani juuri nyt sijoittuu olen varma että se paikka kyllä löytyy kun antaa vähän ajan ensin kulua. Kolmekymppiä köyhtyi lompakko, mutta sisustus rikastui sitäkin enemmän.

Lahdesta suuntasimme Hollolaan ja siellä Arjen Aarteet kirpputorille. Sisään astuttuamme sisko huomasi heti tämän vanhan upeasti patinoituneen orjapatsaan ja minä kuola suupielistä valuen aloin samoin tein vinkua, että: "mulle, mulle!" Hinta oli 45 euroa ja se oli mielestäni aivan kohtuullista näin hyvästä yksilöstä. Näitä valmistetaan vielä uustuotantonakin, mutta itse pidän paljon enemmän näistä oikeasti käytössä kärsineistä.

Kolmas löytö löytyi Lammilta Antiikki Aitasta. Paikka on ihan suosikkini ja käyn siellä aina jos vain sielläpäin olen liikkeellä (mikä on noin kerran vuodessa kylläkin). Tällä kertaa löysin sieltä kympillä ihan superviehättävän vanhan emalikyltin josta alkoi saman tien inspiraatio viritä. Omaan jo aikamoisen kokoelman kaikkea kivaa vanhaa kylttiä ja plakaattia ja tämän löydön myötä yhtäkkiä keksin miten laitan ne kotona esille, mutta kerron siitä enemmän seuraavassa postauksessani.

Hyviä paikkoja kaikki kolme ja suosittelen niitä lämpimästi kaikille ja varsinkin niille jotka eivät juuri löytöjä kirpputoreilta tee. Näistä kolmesta voin melkein mennä takuuseen että löytöjä tekee eivätkä hinnatkaan niin kovin kirvele.

Went fleamarketing with my sister last monday and here are my top three finds from that trip. A vintage enamel lamp for 30 euros, a vintage educational plaster statue for 45 euros and the cutest vintage enamel sign for 10 euros. I'm so happy with all of them but especially the enamel sign got my inspiration rolling again. I'll tell you more a bout it in my next post. 

2 kommenttia:

  1. Nuo kisälli ja arjen aarteet on hyvinkin tuttuja näin Lahtelaisena. Kisälli on yksi kirpparisuosikkini. Kiitos Lammin kirpun vinkistä.

    VastaaPoista
  2. Voi että! <3 Tuo kipsiveistos on upea! Ja herättää aina ihania opiskelumuistoja. Kyseistä päätä tuli piirreltyä hiilipiirroksena useita kertoja. Kerran olen ohiajaessa käynyt tuolla Hollolan kirppiksellä ja vaikutti silloin kivalta. Ilmeisesti löytyy hyviä löytöjä edelleen. Onnittelut! :)

    VastaaPoista