maanantai 14. joulukuuta 2009

Kun kaupasta ei löydy











Joskus kun mielessä on tietty sävy jota halajaa ja kaupasta ei löydy sopivaa, täytyy ottaa ohjat omiin käsiin ja muokata käytettävissä olevista materiaaleista mieleisensä.
Kaksi ikean samettityynyliinaa vaihtoi värinsä konevärin suosiollisella avustuksella tylsästä valkoisesta kiihkeään mustikanviolettiin.

Huomatkaa kätevät vedonpoistajat ikkunassa. Kaksi sohvan käsinojatyynyä ikkunan edessä pitävät vedon tiessään sohvalla istujien niskoja vaivaamasta.

11 kommenttia:

  1. Mä olen kanssa hyväksi havainnut nuo konevärit ja ikean tekstiilit.

    Värjäsin meille tuollaisen seinälokerikon ja kirjoin siihen vielä tekstit, ei oo muilla samanlaista :)

    VastaaPoista
  2. Joskus täytyy ottaa ohjat omiin käsiin kun kaupasta ei saa mitä haluaa:)Kivaa,kaunista.

    VastaaPoista
  3. Minkä väriset nuo tyynyliinat ensin oli? Valkoiset? Tosi mahtavan syvät sävyt olet saanut kyllä niihin. Ja tuo tummanvihreän ja syvän violetin yhdistelmä on kyllä mahtava.

    Mitäköhän minä virittelisin jokaiseen nurkkaan ja ikkunoihin ja oviin vedonpoistajiksi.. meillä on niin kylmä, hrr...

    VastaaPoista
  4. Heli, valkoiset oli joo. Ovien eteen laitettavien vedonpoistajien ohje oli marraskuun lopun Strömsössä http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=2696

    VastaaPoista
  5. Olen myös joskus värjännyt koneväreillä. Helppoa, mutta samalla koneen pehmeät tiivisteet imaisivat väriä. Selvisitkö ilman samanlaista tapahtumaa vai onko sinulla jokin niksi koneeen siistimiseksi? Varsinaista harmia asiasta ei kuitenkaan ole, pyykit pyykkääntyivät edelleen koneessa vitivalkoisiksi.

    VastaaPoista
  6. Kuukki, samanlailla ne tiivisteet värjäytyy täälläkin, mutta muuhun pyykkiin väri ei tartu. Ajan myötä ne värjäymät haalistuu, kunnes sitten taas värjään ne uudestaan ;-)

    VastaaPoista
  7. Minulla on kans tyynyjä ikkunan tilkkeenä. :)

    VastaaPoista
  8. Aivan ihana sävy, tuossa kiteytyy täydellisesti lempivärini. Olen tuolla samalla värillä värjäillyt kotiini yhtä ja toista, koska violettia on aika hankala kaupasta valmiina löytää! :)

    VastaaPoista
  9. Kiitti vaan hyvästä ideasta. Siitä on niin kauan kun olen viimeksi jotain värjännyt, että en edes muistanut moista asiaa. Mainiota :)

    VastaaPoista
  10. Upeat sävyt sait aikaan. Minä onnistun aina tunkemaan koneen niin täyteen että saan sitten jännittää värejä (ei välttämättä kannata). :D

    VastaaPoista
  11. Noilla tulee kyllä upeita syviä värisävyjä, itse oon värjännyt verhoja ja pussilakanoita, pyyhkeitä ja jonkun puseronkin.

    Niin ihanan helppoa. :)Tuo violetti viehättää mua erityisesti.

    VastaaPoista